איך לבחור את המחלקה הנכונה ברכבת ברנינה – למשפחות, זוגות או חובבי צילום

איך לבחור את המחלקה הנכונה ברכבת ברנינה – למשפחות, זוגות או חובבי צילום

איך לבחור את המחלקה הנכונה credit to getyourguide.com ברכבת ברנינה - למשפחות, זוגות או חובבי צילום

עזרה עם תכנון המסלול בברנינה אקספרס?

איך לבחור את המחלקה הנכונה ברכבת ברנינה – למשפחות, זוגות או חובבי צילום

איך לבחור את המחלקה הנכונה ברכבת ברנינה – המסע שמתחיל עוד לפני העלייה לרכבת

רכבת ברנינה אקספרס (Bernina Express) נחשבת לאחת מחוויות הרכבת המרשימות ביותר בעולם, אך רק מי שנוסע בה מבין עד כמה הבחירה במחלקה הנכונה משנה את כל החוויה. הבחירה בין מחלקות שונות אינה קוסמטית בלבד; היא משפיעה על מה שרואים, איך מרגישים, איך מצלמים, איך הילדים נהנים ואפילו על הזיכרון שנשאר אחרי הירידה מהרכבת. זהו אחד המסלולים היחידים שבהם בחירה לא נכונה יכולה להפוך חוויה נדירה לחוויה חלקית.

הנוף עוצמתי, המסלול מרהיב, ויש רגעים שבהם אתם רוצים להרגיש שהעיניים שלכם נמצאות על פסגות השלג, בתוך העמקים, בתוך האוויר הצלול ובתוך הדרמה של האלפים. מטרת הטקסט היא לאפשר לכם לבחור את המחלקה שתעניק לכם את הרצף החווייתי המדויק ביותר – כזה שמתאים לכם, ולא לפי מה שמקובל או מה שאחרים בחרו.

ההבדלים האמיתיים בין מחלקה ראשונה למחלקה שנייה

ההבדל הראשון שהנוסעים שמים לב אליו הוא העיצוב, אבל זה רק החלק החיצוני. המחלקות ברכבת שונות מאוד זו מזו מבחינת מרחב, שקט, צפיפות, חלונות, גובה מושבים, והאווירה שמעצבת את הנסיעה כולה.

במחלקה ראשונה המרחב מורגש מהרגע שבו מתיישבים. המושבים רחבים יותר, המרחק בין שורה לשורה גדול באופן משמעותי, והתחושה היא של נסיעה שלווה שבה הצפיפות כמעט אינה קיימת. זהו יתרון עצום בשעות שבהן הנסיעה מלאה בתנועת תיירים, במיוחד בקיץ ובתקופות של שלג כבד. השקט כאן חלק חשוב מהחוויה. כשעולים לגובה, עוברים בין נהרות קפואים ועמקים עמוקים, התחושה הזאת של רוגע מאפשרת להסתכל על הנוף בלי הסחות דעת.

במחלקה שנייה האווירה שונה לחלוטין. הנסיעה חיה יותר, הקרונות מלאים יותר, והתחושה היא של חוויה שיתופית. כאן נמצא את המשפחות עם הילדים, קבוצות חברים ומטיילים צעירים יותר. למרות שהמושבים מעט צפופים יותר, עבור מי שאוהב דינמיקה – זו חוויה שמרגישה חיונית יותר. אין חוסר נוחות, אך ברור שהצפיפות מורגשת לעומת המחלקה הראשונה.

איך הקרון הפנורמי משנה את כל החוויה

כאן מתחיל ההבדל המשמעותי ביותר. הקרונות הפנורמיים הם סימן ההיכר של ברנינה אקספרס. מי שנוסע בהם בפעם הראשונה חווה נוף שנפרש לא רק לצדדים אלא גם כלפי מעלה, כאילו הרכבת הפכה לקופסת זכוכית שדרכה האלפים נכנסים פנימה. החלונות עצומים ודקים, ובימים שבהם האור בהיר במיוחד זה נראה כאילו אין בכלל מחסום בין הנוסעים לבין השלג.

הישיבה בקרון פנורמי מתאימה כמעט לכל סוגי הנוסעים: משפחות, זוגות ומטיילים שבאו להתרשם מהנוף יותר מאשר לצלם אותו מקצועית. זהו הקרון שבו מתרחשת "הקסם התיירותי". אנשים יושבים, מתפעלים, מצלמים בטלפון, נאנחים מהיופי ומתמסרים למראות.

אבל יש נקודה חשובה: החלונות בקרון הפנורמי לא נפתחים. מי שמגיע עם מצלמה מקצועית או חובב צילום ברמה גבוהה מגלה מהר מאוד שהזכוכית, למרות שהיא נקייה, יוצרת השתקפויות, החזרי אור וכתמים שמש. זה מורגש במיוחד כשעוברים בין קטעי צל לשלג בהיר. לצילום מקצועי – הקרון הפנורמי הוא דווקא החיסרון הגדול.

Powered by GetYourGuide

הקרון הרגיל – סוד ששמור לצלמים

הקרונות הרגילים נראים פחות מרשימים, אך שם נמצא היתרון הגדול למי שמגיע לצלם. החלק העליון של החלון נפתח במרווח שמספיק לצילום מדויק ללא השתקפויות. החלון הנפתח מאפשר להוציא עדשה, לצלם את הגשרים, את סיבובי ההרים, את קווי השלג ואת היערות הקרים בלי הפרעה של זכוכית.

לצלמים שמגיעים במיוחד לתפוס את הנופים המפורסמים של ברנינה – הקרון הרגיל הוא המקום הנכון. זה נכון במיוחד עבור צילום של גשר לנדווסר (Landwasser Viaduct), צילום של פיתולי המסילה בעמק, ותפיסת הרכבת עצמה בתוך מסגרת הנוף.

בחורף, כשיש שמש חזקה על השלג, היתרון של חלון נפתח בולט פי כמה. תמונות דרך חלון פנורמי עשויות לצאת שרופות או מלאות השתקפות. חלון נפתח מאפשר לצלם באופן נקי ואמנותי באמת.

בחירת המחלקה הנכונה למשפחות

משפחות זקוקות לשילוב של מקום, נוחות ואווירה שבה הילדים יכולים ליהנות מהנוף בלי להרגיש שעליהם לשבת בשקט מוחלט במשך כל הנסיעה. כאן יש חשיבות רבה לשאלת הקרון והמחלקה.

עבור רוב המשפחות המחלקה השנייה בקרון פנורמי היא הבחירה המושלמת. הילדים יכולים לראות את ההרים הגבוהים דרך החלונות הענקיים, לשאול שאלות, להתרגש מכל שינוי במראה, והאווירה הכללית פחות רשמית. זה לא רק נוח – זה מלהיב עבורם. הם מרגישים חלק מהנוף.

עם זאת, יש משפחות שמחפשות שקט. כאשר מדובר בילדים גדולים יותר, או בנסיעה ארוכה במיוחד בין טיראנו (Tirano) לסנט מוריץ (St. Moritz), מחלקה ראשונה נהיית אטרקטיבית. שם הרעש כמעט לא קיים, המרחב מאפשר לילדים להשתחרר בלי לדחוס תיקים ורגליים, והחוויה המשפחתית הופכת למעודנת יותר.

ישנה גם נקודה פרקטית: קרונות פנורמיים במחלקה ראשונה מלאים הרבה פחות אפילו בעונות עומס. אם חשוב לכם לשבת יחד, לשמור על מרווח אישי ולהרגיש שהנסיעה שקטה – זו הבחירה המתאימה ביותר.

הבחירה המדויקת לזוגות

זוגות שמגיעים לרכבת ברנינה מחפשים בדרך כלל חוויה רגועה שבה כל פריים מהנוף הופך לרגע משותף. המחלקה הראשונה הפנורמית היא הבחירה האידיאלית עבורם. השילוב בין חלונות עצומים, קרון מרווח, שקט שלא מופרע על ידי קבוצות גדולות, והאור האלפיני הרך שמאיר את החלונות – יוצר חוויה אינטימית ועמוקה.

רבים מהזוגות מעידים שהרגעים היפים ביותר במסע מתרחשים דווקא כשמתיישבים יחד, מביטים בנופים הגבוהים, ולא צריך להילחם על מקום או להתמודד עם רעש ברקע. זו חוויה זוגית שמרגישה כמו סצנה מסרט.

במקרים שבהם הזוגות מחפשים חוויה חיה יותר, או כאשר יש מגבלה תקציבית – המחלקה השנייה בקרון פנורמי מספקת חוויה מצוינת גם כן. עם זאת, האווירה שם פחות פרטית ויותר עמוסה.

Powered by GetYourGuide

הבחירה המדויקת לחובבי צילום

חובבי צילום מקצועיים מתקשים לבחור בין הקרונות. מצד אחד, הקרון הפנורמי מדהים לנוף; מצד שני, לא ניתן לצלם בו בלי השתקפויות. ההחלטה כאן ברורה: הקרון הרגיל במחלקה השנייה הוא המקום שבו מתרחשות התמונות הכי טובות במסע.

הדלתות בין הקרונות הן נקודת הצילום הסודית של מי שיודע מה הוא עושה. החלון שמעל הדלת נפתח מעט – וזה מספיק כדי לאפשר זווית צילום מושלמת של הרכבת על הגשרים, של תנועת הקרונות, ושל המפגש בין הרכבת לנוף האלפיני.

אם אתם מצלמים ברמת עומק, אל תבחרו בקרון פנורמי. הוא מרהיב לעין, אך מגביל את הצילום הטכני. הקרון הרגיל נותן שליטה מלאה בחשיפה, בזווית ובקומפוזיציה.

באיזה צד של הרכבת כדאי לשבת

הצד שבו יושב הנוסע משפיע באופן דרמטי על מה שרואים. הנוף אינו סימטרי והמעברים בין חלקים שונים במסלול דורשים החלטה מראש.

בנסיעה מטיראנו (Tirano) לסנט מוריץ (St. Moritz) הצד השמאלי מעניק מבט חזיתי אל גשר לנדווסר, אל חלק מהעמקים העמוקים ואל פיתולי המסילה. זהו הצד שבו רוב הנוסעים רוצים לשבת, במיוחד צלמים.

בעלייה לכיוון אגם ביאנקו (Lago Bianco), הצד הימני של הרכבת נפתח אל מרחבים מושלגים עצומים. בשעות הבוקר האור מגיע מכיוון זה ויוצר תמונה בהירה עם ניגודיות עדינה.

אם לא יודעים איזה צד עדיף, אנשי הצוות של הרכבת מכירים היטב את המסלול בכל עונה. אפשר לשאול אותם לפני העלייה והם ינחו אתכם לצדו המדויק של הקרון.

השפעת השעה ביום על חוויית הנסיעה

בשעות הבוקר המוקדמות הנוף נקי וחד. השלג עדיין לא נמס, הצללים ארוכים יותר, והאור רך. זו שעה מצוינת לצלמים.

בשעות הצהריים המראות פתוחים וברורים. זה הזמן שבו המשפחות נהנות יותר מהנוף, כי הכול נראה בהיר ומואר.

בשעות אחר הצהריים המאוחרות נוצרת דרמה של צבעים. השמש יורדת, ההרים מקבלים צבעים עמוקים יותר, והמסלול נראה כמעט ציורי. זוגות נהנים מאוד מהשעה הזו.

השפעת עונת השנה על הבחירה במחלקה ובהתאמת הקרון

עונות השנה משפיעות בצורה דרמטית על חוויית הנסיעה ברכבת ברנינה, ולכן גם על בחירת המחלקה הנכונה. בעונת החורף הנסיעה הופכת למסע מופלא בתוך עולם לבן, אך החלונות הפנורמיים נוטים לקבל שכבת אדים בזמן המעבר בין עמקים קפואים לקטעים חמימים יותר במסלול. מי שמחפש נוף נקי ללא חסימות עשוי לגלות שבחורף דווקא קרון רגיל מאפשר נראות ברורה יותר בשל האפשרות לפתיחת חלונות או אוורור גבוה יותר.

בקיץ, לעומת זאת, הקרון הפנורמי מגיע לשיאו. השמש הגבוהה והאור החזק מבליטים כל פסגה, כל קרחון וכל שטח ירוק שנפרש מתחת למסילה. זוגות ומשפחות יעדיפו את הקרון הפנורמי בקיץ משום שהוא מבליט את הצבעוניות של המסלול ומאפשר צפייה רציפה ללא הפרעה. בקיץ גם יש פחות בעיות של אדים או לחות, כך שהנוף נשאר חד וברור.

השפעת גובה המסלול על נוחות הישיבה והאווירה בקרון

רכבת ברנינה עולה לגבהים שמעל 2,200 מטר, והעלייה הזו משפיעה גם על תחושת הנוסעים. במחלקה ראשונה שינויי הגובה כמעט לא מורגשים בשל מערכת בידוד אוויר מצוינת, מרחב ישיבה רחב יותר ותנועה מינימלית של נוסעים בתוך הקרון. הנסיעה מרגישה מאוזנת ושלווה, והאוויר הקריר מבחוץ כמעט אינו משפיע על הטמפרטורה הפנימית.

במחלקה שנייה האווירה מעט חיה יותר, וכאשר הרכבת מטפסת לגבהים החדים, חלק מהנוסעים מתקשים להתרכז בנוף בגלל תחושת "קפיצות" קלות בעת פיתולי המסילה. זה לא פוגע בחוויה, אך מי שמעדיף נסיעה חלקה ככל האפשר ייהנה יותר במחלקה הראשונה. עבור משפחות עם ילדים רגישים לבחילות או תחושות גובה, הבדל זה עשוי להיות משמעותי.

הקצאת מושבים חכמה ומיקום אסטרטגי בקרון

בחלק מהנסיעות ההבדל בין חוויה טובה לבין חוויה לא מספקת תלוי לחלוטין במיקום המדויק שבו יושבים. מושבים במרכז הקרון הפנורמי נוטים ליהנות מהאור הטוב ביותר ומהפחות השתקפויות, בעוד מושבים סמוכים לחלונות הצדדים סובלים מעט יותר מהחזרי אור בשעות הבוקר. מי שמעדיף להיות קרוב לשמש יהנה יותר במושבים בצד הימני בקטעי העלייה, ובצד השמאלי בקטעי הגשרים.

בקרון הרגיל מומלץ לבחור מושבים קרובים לדלתות שבין הקרונות. הסיבה לכך היא הזווית המדויקת שממנה ניתן לצלם קטעים איקוניים של המסלול בלי להפריע לנוסעים אחרים. צלמים מקצועיים אוהבים לעמוד ליד הדלת בין הקרונות משום שהיא מציעה גובה מושלם לצילום של מסע הרכבת על מסילות תלולות, והם יודעים שזה המקום שבו נוצרת "התמונה המנצחת".

השפעת תאורה טבעית על הנוף ועל חוויית הצילום

התאורה לאורך המסלול אינה אחידה, והיא משתנה לפי גובה, כיוון הנסיעה ושעת היום. בקטעים שבהם הרכבת נכנסת לאזורים מוצלים של יערות עמוקים, הקרון הפנורמי מאפשר לשמור על נראות גבוהה גם בתנאי אור חלש, משום שהוא מכניס אור מרבי מכל כיוון. בקרון רגיל, לעומת זאת, התאורה הפנימית עשויה להיות חזקה יותר מהתאורה החיצונית, מה שיוצר צורך לכוונן את הגדרות הצילום בתדירות גבוהה.

כאשר הרכבת יוצאת לפתע מתוך יער חשוך לשטח פתוח ומואר בשלג, התנהגות האור בקרון פנורמי יכולה להיות דרמטית יותר — לעיתים עם ״פיצוץ אור״ לרגע קצר. צלמים שמכוונים לתמונה יציבה יעדיפו את הקרון הרגיל שבו מעבר האור מתון יותר. זה אולי נשמע מינורי, אך עבור מי שמחפש תמונות ברמת הוצאת־תערוכה, זו נקודה שיכולה לשנות הכול.

איך מזג האוויר משפיע על חוויית המחלקה והקרון

מזג האוויר האלפיני משתנה במהירות, והוא יכול להשפיע על הבחירה במחלקה המתאימה. ביום שמש בהיר, הקרון הפנורמי מציע חוויה שאין שנייה לה. השמש משתקפת בשלג, הצבעים חזקים וכל פסגה נראית כאילו היא מרחק נגיעה. לעומת זאת, בימים מושלגים חלונות הקרון הפנורמי יכולים להיאטם בחלקם מבחוץ, והנוף עלול להפוך מטושטש לשניות ארוכות.

קרון רגיל פחות רגיש למזג האוויר בזכות האפשרות לפתוח חלק מהחלונות ולהסיר שכבת אדים במהירות. גם בימים גשומים או ערפיליים צלמים יכולים להשיג תמונות מצוינות, ולעיתים דווקא הערפל יוצר אווירה דרמטית שלא מתקבלת דרך זכוכית אטומה של קרון פנורמי.

התנהלות מומלצת בתחנות העיקריות לאורך המסלול

ברנינה אקספרס עוצרת במספר תחנות מרכזיות כמו טיראנו (Tirano), פוסקיאבו (Poschiavo), מספר מקטעים בגובה גבוה, ולבסוף בסנט מוריץ (St. Moritz). בכל תחנה האור ותנאי ההליכה שונים, ולפעמים הבדלי הגובה מורגשים. בתחנות נמוכות האוויר חמים ולח, בעוד בתחנות הגבוהות האוויר יבש וקר מאוד גם בקיץ.

ההבדלים האלה משפיעים על התאקלמות הנוסע בחזרה לקרון. במחלקה ראשונה המעבר כמעט לא מורגש משום שהטמפרטורה בפנים יציבה. במחלקה שנייה המעבר בין חום לקור מייצר לעיתים שינוי בתנועת הנוסעים – חלקם מחפשים אוויר חם, חלקם מקררים את עצמם ליד החלון. זה יוצר חוויה משתנה יותר, שלעיתים מלווה בהרבה תנועה בקרון. זהו שיקול משמעותי למי שמחפש חוויה רגועה לכל אורך היום.

איך לבחור כאשר מתלבטים

בחירה נכונה תלויה בשלושה גורמים: מי אתם, מה אתם מחפשים, ומה החשוב לכם יותר – צילום מקצועי, נוחות או חוויה משפחתית. מי שמגיע לצלם יבחר תמיד במחלקה שנייה בקרון רגיל. זוגות – מחלקה ראשונה פנורמית. משפחות – מחלקה שנייה פנורמית או ראשונה בהתאם לרמת השקט הרצויה.

הבחירה במחלקה אינה רק עניין תקציבי אלא החלטה שמשפיעה על כל רגע במסע. זהו מסלול שמטרתו להעניק חוויה חד פעמית, ולכן מומלץ להתאים אותו בדיוק לסוג המטייל.

 שאלות נפוצות על בחירת המחלקה הנכונה ברכבת ברנינה

הזמנה מראש מומלצת במיוחד בעונות העמוסות, משום שמחלקה ראשונה נוטה להתמלא יותר מהר מהצפוי. למרות שמספר הנוסעים בה קטן יותר, הביקוש גבוה בשל המרווח הגדול, השקט והנוחות. כאשר מזמינים מראש, ניתן לבחור את הצד המועדף בישיבה ולהבטיח חוויה רציפה ללא הפתעות. תרמילאים רבים קונים ברגע האחרון ולכן המחלקה השנייה נוטה להתמלא מהר, אך דווקא המחלקה הראשונה עשויה להיות חסומה בתאריכים ספציפיים אם לא מזמינים מוקדם.

ההבדל המשמעותי הוא אופי החוויה. הקרון הפנורמי מיועד למי שמעוניין ליהנות מנוף רחב היקף בזוויות של כמעט מאתיים מעלות, בעוד הקרון הרגיל מעניק שליטה מלאה על צילום באמצעות חלונות שניתן לפתוח. הקרון הפנורמי יוצר תחושת שקיפות לנוף, אך הקרון הרגיל נותן יתרון טכני לצלמים בזכות היעדר השתקפויות. הבחירה צריכה להתבסס על מה שחשוב לכם יותר: חוויה מרשימה או צילום איכותי ונקי.

מרבית הילדים מעדיפים את הקרון הפנורמי בזכות החלונות הענקיים והתחושה שהם "נמצאים בתוך הנוף". זה מאפשר להם לראות בקלות את המפלים, הקרחונים וההרים ללא צורך לעמוד או להתאמץ. הקרון הרגיל פחות מתאים לילדים צעירים משום שהחלונות גבוהים יותר וחלקם נפתחים, מה שעלול לדרוש השגחה צמודה יותר. משפחות שמטיילות עם ילדים קטנים יזכו לחוויה טובה יותר בקרון הפנורמי.

כן. המחלקה הראשונה שקטה באופן מובהק יותר בגלל מספר הנוסעים המצומצם והמרווח הגדול בין המושבים. זה בא לידי ביטוי במיוחד בקטעי הנסיעה הממושכים ובעליות התלולות, כאשר אווירת הקרון משחקת תפקיד משמעותי בתחושת הרוגע הכללית. במחלקה השנייה האווירה פעילה יותר ולעיתים אף רועשת מעט, בעיקר בעונות שבהן יש הרבה משפחות וקבוצות. מי שמחפש חוויה שקטה וזורמת ירגיש מיד את ההבדל במחלקה הראשונה.

בנסיעה מטיראנו (Tirano) לסנט מוריץ (St. Moritz), הצד השמאלי נחשב למרשים ביותר בזכות הנופים של גשר לנדווסר והעמקים העמוקים שנפרשים מתחת למסילה. בקטעי העלייה לגבהים הגבוהים צד ימין מציג מראות מושלגים מרהיבים במיוחד סביב אגם ביאנקו (Lago Bianco). הבחירה בצד הישיבה משתנה לפי עונה ושעת היום, ולכן מומלץ להתייעץ עם הצוות בתחנת היציאה. הם יודעים בדיוק איזה צד מעניק את הנופים הטובים ביותר ביום הספציפי של הנסיעה.

אפשר לצלם, אך לא בצורה מקצועית לחלוטין. החלונות הפנורמיים גדולים ומרשימים, אך אינם נפתחים, ולכן מי שמשתמש במצלמות מקצועיות ייתקל בהשתקפויות, בהחזרי אור ובקושי לקבל חדות מלאה. הטלפון הסלולרי מתמודד טוב יותר עם ההשתקפויות, ולכן לצילומי חוויה או סרטונים קצרצרים הקרון הפנורמי מתאים. מי שמחפש צילום נקי לקומפוזיציה מדויקת יעדיף קרון רגיל שבו ניתן לפתוח חלונות.

התשובה תלויה לגמרי בסוג הנוסע. זוגות שמחפשים אווירה רומנטית ושקטה ירגישו שההפרש משתלם מאוד. מי שנוסע מספר רב של שעות לאורך המסלול הארוך בין איטליה לשוויץ יעריך את המרחב והנוחות, במיוחד אם מדובר בנסיעה חורפית. לעומת זאת, מי שמחפש חוויה תוססת, משפחות עם ילדים קטנים או צלמים מקצועיים – פחות ירוויחו מהמחלקה הראשונה.

זה אפשרי בחלק מהמסלולים, ובמקרים מסוימים זו הבחירה המושלמת. מטיילים שמתחילים בקרון פנורמי נהנים מהחוויה הראשונית של הנוף הרחב, ואז עוברים לקרון רגיל לצילום מקצועי בקטעים מסוימים של המסלול. המעבר אינו תמיד מובטח, אך ניתן לשאול את הצוות והם לעיתים מאפשרים זאת כאשר יש מקום פנוי. שילוב בין שני הקרונות מאפשר חוויה מקיפה יותר של כל הגוונים ששיטת הנסיעה הזו מציעה.

בחורף החוויה חד-פעמית בזכות השלג, אך החלונות הפנורמיים עלולים להתכסות אדים בחלק מהנסיעה. בקיץ השמש בהירה יותר והנראות גבוהה מאוד, מה שהופך את הקרון הפנורמי לאטרקטיבי במיוחד. צלמים מקצועיים בחורף יעדיפו קרון רגיל כדי להימנע מעדשה שמקבלת אדים או השתקפויות מהשלג הבוהק. משפחות בקיץ נהנות הרבה יותר מהקרון הפנורמי בשל התאורה הטבעית המצוינת.

למסלול של ברנינה יש קטעים שונים שבהם צד אחר הופך למרשים יותר. חלק מהמטיילים בוחרים להתחלף במהלך הנסיעה, במיוחד אם הקרון אינו מלא. זה מאפשר ליהנות מהשילוב של נקודות צילום שונות. במקרים שבהם הקרון מלא, עדיף לבחור את הצד בהתאם לאינטרס המרכזי: זוגות יעדיפו צד עם שקיעה עדינה בשעות אחה"צ, בעוד צלמים יעדיפו את הצד שבו תאורת הבוקר נעימה יותר לצילום.

בהחלט. רכבת ברנינה נחשבת לאחת הנסיעות הנוחות והרגועות ביותר באירופה. הנסיעה חלקה מאוד, הנוף משתנה בתדירות גבוהה כך שקשה להשתעמם, והמעברים בין אזורי אקלים שונים יוצרים חוויה שמעסיקה את הנוסעים ברצף. בחירת המחלקה הנכונה משפרת את ההסתגלות לנסיעה ארוכה, במיוחד כאשר מחפשים שקט, פרטיות או נוחות מוגברת.

לחזור למשהו ספציפי?
 
Powered by GetYourGuide
error: Content is protected !!