אפשרויות שדרוג ממחלקה שנייה לראשונה ברכבת ברנינה אקספרס

אפשרויות שדרוג ממחלקה שנייה לראשונה ברכבת ברנינה אקספרס

אפשרויות שדרוג ממחלקה שנייה לראשונה ברכבת ברנינה אקספרס credit to getyourguide.com

עזרה עם תכנון המסלול בברנינה אקספרס?

אפשרויות שדרוג ממחלקה שנייה לראשונה ברכבת ברנינה אקספרס

אפשרויות שדרוג למחלקה ראשונה ברכבת ברנינה אקספרס – כל מה שצריך לדעת

נסיעה ברכבת ברנינה אקספרס (Bernina Express) היא אחת מחוויות הרכבת המרשימות בעולם, אך מי שכבר נסע בעבר יודע היטב עד כמה המעבר ממחלקה שנייה לראשונה יכול לשנות את כל תחושת המסע. השדרוג אינו רק עניין של מושבים מרווחים יותר, אלא שדרוג כולל של איך הגוף מרגיש לאורך השעות מול הנופים הדרמטיים של הרי האלפים. במחלקה ראשונה המרחב רחב יותר, התאורה רכה יותר והאווירה שקטה ומאוזנת. התחושה היא של מרחב פרטי גדול יותר, גם כאשר הרכבת מלאה.

אחד ההבדלים הראשונים שמרגישים הוא שורות המושבים המרווחות. המרחק בין המושבים גדול יותר, מה שמאפשר להניח ציוד אישי בלי להרגיש צפיפות. בנוסף, הזכוכיות הגדולות של קרונות ברנינה אקספרס פשוט מתפקדות טוב יותר מהשורה העליונה במחלקה ראשונה, בזכות זווית תצפית מעט מוגבהת. ההבדל בנוחות ניכר במיוחד בקטעים ארוכים של מסלול טיראנו (Tirano) עד סנט מוריץ (St. Moritz), בהם הגוף מתעייף מהישיבה. כאן השדרוג משנה לגמרי את איכות הנסיעה.

איך מתבצע בפועל השדרוג ממחלקה שנייה לראשונה

יש שתי אפשרויות עיקריות לשדרוג: הזמנה מראש או שדרוג לפי מקום פנוי סמוך למועד הנסיעה. מי שמזמין מראש נהנה ממחיר נמוך יותר. לעומת זאת, שדרוג ברגע האחרון מתבצע רק אם יש מקום פנוי בקרון המתאים ביום הנסיעה. חשוב להבין שרכבת ברנינה אקספרס מוגבלת במספר קרונות ושורות, ולכן כאשר יש ביקוש מיוחד החלק הראשון מתמלא מהר.

בזמן הזמנה מראש, ניתן לבחור בין כרטיס מחלקה ראשונה לבין רכישת שדרוג לכרטיס קיים. במקרים מסוימים, במיוחד בעונות שיא, אין אפשרות לשדרג כרטיס לאחר הרכישה הראשונית בגלל הגבלה על מכסת המקומות לשמירת חלונות צד. לעומת זאת, בתקופות רגועות יותר אפשר לבצע שדרוג עד יום אחד לפני. הסיבה לכך נובעת מסידור הקרונות: מחלקה ראשונה כוללת פחות מושבים ולכן הביקוש גבוה יותר.

המחירים של השדרוג ומה משפיע עליהם

מחיר השדרוג אינו אחיד והוא מושפע מכמה גורמים: עונת השנה, נסיעה ביום רגיל או חגים אירופיים, זמינות מושבים, וקטע הנסיעה המדויק. בקטעים הפופולריים כמו טיראנו עד סנט מוריץ המחיר גבוה יותר לעומת קטעים קצרים. בתקופות עמוסות, כמו עונת שלג או עונת פריחה באביב, המחיר עולה בהתאם לביקוש.

שדרוג שמתבצע מראש בדרך כלל נמוך יותר ממחיר שדרוג מקום פנוי ברגע האחרון. לעיתים התוספת למחלקה ראשונה משתלמת במיוחד למי שמתכנן לשבת כל המסע ולהתמקד בנופים, שכן המרחב מאפשר שעות צפייה בנוחות מבלי להרגיש עומס. בעונות רגועות אפשר למצוא הפרשי מחיר קטנים יחסית בין שתי המחלקות, ולכן כדאי לשקול את השדרוג גם אם הוא לא היה בתכנון המקורי.

מה ההבדל בתחושת הישיבה בין המחלקות

ברכבתי תיירות ארוכות, כמו ברנינה אקספרס, נוחות הישיבה משפיעה ישירות על איכות הנסיעה. במחלקה שנייה המושבים נוחים, אך המרחק בין השורות מוגבל יותר. במחלקה ראשונה המרחב בין המושבים רחב, הגב מתכוונן בזווית טובה יותר והריפוד רך יותר. גם חלונות הצד ממוקמים בגובה מעט שונה, מה שמשפר את זווית הראייה אל הנוף.

מי שמצלם לאורך הנסיעה מרוויח יתרון משמעותי במחלקה ראשונה: מרווח גדול יותר מכל צד, תאורה רכה ומועדפת לצילום וחוסר הפרעה של נוסעים אחרים העוברים במעבר. במקומות בהם הרכבת מטפסת על מדרונות תלולים במיוחד, המרחב הנוסף מאפשר להטות את הגוף בנוחות לצפייה בצד הימני או השמאלי בהתאם לנוף הבולט.

Powered by GetYourGuide

איך לבחור מושב נכון במחלקה ראשונה

הבחירה במיקום המושב משפיעה על ההנאה מהנופים. למשל, בקטעים הפנורמיים הסמוכים לעמק פוסקיאבו (Val Poschiavo) כדאי לשבת בצד שמאל כשנוסעים מטיראנו צפונה, משום שהנוף נשפך לכיוון העמק. לעומת זאת, בקטע של קרחון מורטראץ (Morteratsch) כדאי לבחור בצד ימין כאשר מתקרבים לסנט מוריץ.

במחלקה ראשונה יש פחות מושבים, ולכן בחירת מושב מראש היא יתרון משמעותי. מי שמגיע בזוג נהנה מסידורי זוגיות מועדפים המיועדים דווקא לקרון הראשון. חשוב לדעת שחלק מהמושבים צמודים לחלון באופן מלא וחלק מעט מרוחקים ממנו. ההבדל מורגש בקטעים הציוריים בהם הנוף מתחלף במהירות.

למה כדאי לשדרג מראש ולא לחכות לרגע האחרון

אחד הסודות הברורים של מי שמכיר את הרכבת הוא ששדרוגים ברגע האחרון כמעט תמיד יקרים יותר ולעיתים נדירים. הסיבה היא פשוטה: מי שמחזיק כרטיס מחלקה ראשונה נוטה לרוב לשריין את מקומו חודשים מראש. גם תיירים שמעדיפים נוחות לפני הכול ממלאים את המקומות המוגבלים הרבה לפני עונות השיא. מי שמחכה ליום הנסיעה לוקח סיכון גדול שיתקבלו תשובות כמו אין מקום או המתנה לרשימת המתנה.

בנוסף, מי שבוחר שדרוג מראש מקבל יתרון בבחירת מושב, מה שמשפיע ישירות על חוויית הצפייה בנופים. השילוב בין מושב נוח, חלון רחב ומיקום טוב בקרון הוא מה שיוצר את החוויה העמוקה שמאפיינת את המחלקה הראשונה.

מה חשוב לדעת לפני שמבצעים שדרוג

הדבר הקריטי ביותר הוא לוודא את זמינות השדרוג ביחס למועד הנסיעה. בתקופות של עומס מיוחד, כמו חופשות חג באירופה, אפילו מחלקה שנייה מתמלאת מוקדם. בנוסף, כדאי לדעת ששדרוג לא כולל שינוי במסלול הרכבת או בזמן הנסיעה. מדובר באותה נסיעה, רק עם תנאי נוחות שונים. אין שירות מזון במחלקה ראשונה, אך יש גישה למעבר רחב וקל יותר.

עוד נקודה חשובה היא בדיקת סוג הכרטיס. יש כרטיסים שאינם ניתנים לשדרוג כלל, בדרך כלל כרטיסים מוזלים. לכן תמיד עדיף לרכוש כרטיס גמיש במידה ומתכננים אפשרות מעבר למחלקה ראשונה.

Powered by GetYourGuide

למי מתאים שדרוג למחלקה ראשונה

שדרוג מתאים במיוחד למי שמתכנן לצפות בנוף לכל אורך הדרך או למי שמצלם. גם משפחות שמחפשות מרווח לילדים נהנות מהשדרוג. נוסעים מבוגרים שמעדיפים מרחב נוסף לרגליים יחושו מיד בהבדל. בנוסף, זוגות שמחפשים חוויה רגועה ושקטה יותר ייהנו מהשדרוג בזכות המרחב, השקט והנינוחות של הקרון.

מי שמתכנן יום ארוך בדרך לסנט מוריץ יעדיף בדרך כלל שדרוג כדי שהגוף לא יתעייף מהישיבה. בהמשך היום, כאשר מגיעים לסנט מוריץ או אלגאדה בגובה רב, התחושה הזו משנה משמעותית את האנרגיה להמשך הטיול.

טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן

לא מעט נוסעים מנסים לשדרג רק לאחר הישיבה ברכבת. במרבית המקרים הדבר לא מתאפשר. שדרוג צריך להתבצע במעמד ההזמנה או בתחנות הרלוונטיות לפני העלייה לרכבת. טעות נוספת היא אי בחירה של מושב מראש. במקרים של עומס, מי שלא בוחר מראש עלול לקבל מושב שפחות מתאים לצפייה בצד הנופי.

טעות נוספת היא הנחה שהשדרוג יכלול חלון נקי לחלוטין. זה לא תמיד המצב. אם מזג האוויר חורפי או אם הרכבת עברה קטע של שלג ורוח, יש קפיאה קלה על חלק מהזכוכיות. עם זאת, במחלקה ראשונה הזכוכית חמה יותר ולכן מתנקית מהר יותר.

מתי השדרוג פחות מומלץ

אם הנסיעה מתקיימת ביום גשם כבד במיוחד או כאשר עננות נמוכה מסתירה חלק מהנוף, ההבדל בין מחלקה שנייה לראשונה קטן יותר. בימים כאלה מי שמעדיף לחסוך יכול להסתפק במחלקה שנייה. גם בנסיעות קצרות יחסית השדרוג פחות משמעותי. ההבדל מורגש במיוחד כאשר יושבים שעתיים וחצי ומעלה.

איך לדעת אם השדרוג שווה את המחיר עבורך

המדד הפשוט ביותר הוא כמות הזמן שאתה מתכנן להישאר על הרכבת והחשיבות שאתה מייחס לנוחות. אם אתה מתכנן לצאת מהקרון לעיתים תכופות, ייתכן שהשדרוג פחות נחוץ. לעומת זאת, אם אתה מתכנן חוויה רגועה רציפה לצפייה בנופים, השדרוג הוא השקעה משתלמת.

מי שנוסע בטיול רומנטי או טיול צילום בדרך כלל מדרג את השדרוג כקריטי. משפחות שמעדיפות מרווח ומקום לציוד מוצאות בו ערך גבוה במיוחד. בסופו של דבר השאלה היא עד כמה חשוב לך להרגיש נינוחות למשך זמן ארוך מול הנופים.

איך שדרוג ממחלקה שנייה לראשונה בברנינה אקספרס משפיע על חוויית המסע הפנורמי

רכבת ברנינה אקספרס (Bernina Express) אינה עוד קו רכבת רגיל. זהו מסע איקוני שחוצה את האלפים דרך עשרות גשרים, לולאות, מנהרות פתוחות ועמקים שנראים כאילו נלקחו מתוך גלויה. השדרוג למחלקה ראשונה משפיע על כל חוויית המסע, ולא רק על המושב. ברגע שיושבים בקרון הראשון, האווירה שקטה יותר, החלונות גבוהים ורחבים יותר, והמרחב האישי הופך את מסלול הנופים לחד וצלול.

המעבר בין טיראנו (Tirano) לאגמים הגבוהים מתרחש בצעדים איטיים ומדויקים, וככל שמטפסים מעל עמק פוסקיאבו (Val Poschiavo), היתרון של המרחב הפנוי במחלקה ראשונה הופך דרמטי. במקטעים הפנורמיים האלה יש הבדל משמעותי בין צפייה דרך חלון צר וצפוף לעומת חלון פנורמי גבוה הנפתח על כל צידו של הקרון. השדרוג מאפשר לגוף להישאר רגוע לאורך השעות, בלי העייפות המצטברת שמאפיינת מקומות ישיבה צפופים יותר.

הקשר בין השדרוג לבין עומס הנוסעים לאורך השנה

ככל שהמסלול הפך מפורסם יותר, הביקוש למחלקה ראשונה עלה בצורה חדה, במיוחד בחודשים יולי, אוגוסט, דצמבר ופברואר. בימים עמוסים הרכבת מלאה עד אפס מקום, אך בקרון הראשון האווירה נשארת מרווחת בזכות מספר המושבים המצומצם. המשמעות ברורה: מי שמעדיף מסע רגוע מבלי להרגיש תנועה מתמדת של נוסעים, ירגיש את ההבדל כבר בתחנת טיראנו.

בנוסף, בימים עמוסים כמות הציוד של נוסעים במחלקה שנייה גבוהה יותר, מה שיוצר לעיתים עומס במעברים. בקרון הראשון הפעילות שקטה יותר, והתחושה היא של מסע פרטי, גם כאשר הרכבת כולה מלאה.

השפעת השדרוג על שילוב המסע עם ביקור בסנט מוריץ

הגעה לסנט מוריץ (St. Moritz) לאחר מסע ארוך ברכבת תלויה מאוד בתחושת הגוף. שדרוג למחלקה ראשונה משפיע ישירות על האנרגיה ביום של הטיול. מי שמגיע רענן נהנה מהאפשרות להמשיך מיד למסלול הליכה קצר סביב האגם, או לביקור בבית הקפה המפורסם קפה הנסה (Hanselmann).

הנוחות המוגברת הופכת את זמן ההגעה לשקט ורגוע יותר, מה שמאפשר לנוסעים להמשיך בחלק השני של היום – סיור בעיר, קניות או ביקור במוזיאון אנגאדין – בלי העייפות הקלאסית של נסיעה ארוכה.

בשדרוג למחלקה ראשונה יש גם יתרון לאנשים שמטיילים עם ציוד צילום: המרחב הגדול מאפשר לשמור על הציוד בצורה בטוחה, מה שמייעל את היום בסנט מוריץ.

השדרוג וההשפעה על תצפיות קריטיות במסלול

במסלול קיימים כמה רגעים שבהם הנוסעים "נלחמים" על זווית הצילום המושלמת. מעגל ברוסיו (Brusio Circular Viaduct), גשר לאנדוואסר (Landwasser Viaduct), קרחון מורטראץ (Morteratsch) ואגם ביאנקו (Lago Bianco) הם דוגמאות לאזורים שבהם מתרכזים עשרות נוסעים עם מצלמות סמארטפונים.

בקרון הראשון יש פחות עומס ליד החלונות והרבה פחות אנשים שזזים מצד לצד, מה שמאפשר צילום נוח ויציב. חלק מהנוסעים מתארים את החוויה כ"צילום בלי מאבק", וזה נכון – במחלקה ראשונה כמעט לא מרגישים את הלחץ של שאר הקרונות.

כיצד השדרוג משנה את החוויה בתחנות הביניים

הרכבת אמנם אינה עוצרת בכל נקודה, אך במספר תחנות יש עיכובים טבעיים של תפעול: לה פרסה (La Prese), פונטראזינה (Pontresina) ולעיתים גם לוזרנה (Le Prese). בעוד שנוסעים במחלקה שנייה מרגישים את העצירה כקטיעת רצף הנסיעה, בקרון הראשון התחושה שונה: החלונות הגבוהים מאפשרים להמשיך לצפות בנוף בתנוחה רגועה גם בזמן העצירה.

השקט בקרון יוצר מצב שבו התחנה עצמה הופכת לרגע התבוננות, ולא רק להמתנה. זהו אחד ההבדלים הייחודיים שמורגשים רק בשדרוג.

שילוב השדרוג עם יום טיול מלא במילאנו

הנוסעים שיוצאים ממילאנו (Milan), בעיקר בטיולים מלאים שמשלבים הסעה, רכבת, ביקור בסנט מוריץ וחזרה – מתארים את השדרוג כיתרון משמעותי. יום כזה עלול להיות אינטנסיבי. מי שמגיע למחלקה הראשונה מתחיל את החלק העיקרי של היום עם רמות אנרגיה גבוהות יותר.

היות ומדובר ביום ארוך הכולל נסיעה של כמה שעות ברכב או מיניבוס עד טיראנו, מעבר נוח לרכבת מורגש במיוחד. מצד שני, מי שחוזר בסוף היום מרגיש את ההבדל גם בקטע הצפייה האחרון של היום, כשכבר יש עייפות טבעית.

טעויות נפוצות של נוסעים ששדרגו ואיך להימנע מהן

טעות נפוצה היא הנחה ששדרוג מבטיח חלון מושלם בכל תנאי. בימים של שלג כבד, חלק מהזכוכיות מתכסות במעטה קפוא. עם זאת, במחלקה ראשונה יש חימום פנימי שגורם להפשרה מהירה יותר.

טעות אחרת היא הזמנת שדרוג מבלי לבחור מושב מראש. במיוחד בעונות עמוסות, מי שלא בוחר מושב עלול למצוא את עצמו בצד פחות נופי. לכן חשוב לסמן את הצד הרצוי במועד ההזמנה.

יש גם מי שמניח שהשדרוג כולל שירות שתייה או אוכל. חשוב להבהיר – ברנינה אקספרס אינה רכבת עם שירות מזון. השדרוג מתמקד בנוחות, נוף, שקט ומרחב, ולא בתוספות קולינריות.

למי מיועדת חוויית השדרוג בהקשר רחב

מעבר למחלקה ראשונה מתאים במיוחד למטיילים שמכוונים ליום עמוס: זוגות שמחפשים חוויה רגועה, משפחות שמצריכות מרחב ויציבות לילדים, צלמים מקצועיים, מטיילים בגילאים מבוגרים ובעיקר לכל מי שמעריך חוויות איטיות ומדויקות.

במסע כל כך עשיר בנופים, השדרוג נותן תחושת שליטה ורגיעה, שהופכת את היום כולו לנוח וממוסגר יותר.

איך לשלב את השדרוג עם המשך טיול באיטליה ושוויץ

לאחר ירידה בסנט מוריץ ניתן להמשיך ליום שלם באגם סילבסטר (Silvaplana), ללכת על טיילת האגם או לעלות ברכבל קורביגליה (Corviglia). מי שממשיך מטיראנו חזרה ללוגאנו (Lugano) או למילאנו מרגיש את ההבדל בנוחות כאשר חלק הארי של היום עבר בצורה רגועה.

היתרון הגדול של שדרוג הוא ביכולת לשמור על אנרגיה יציבה להמשך. מי שמתכנן מסע יומי או חצי יומי עלול להרגיש "עייפות מסע" לאחר ישיבה צפופה. במחלקה ראשונה הדבר כמעט לא מורגש.

לחזור למשהו ספציפי?
 
Powered by GetYourGuide
error: Content is protected !!