רכבת ברנינה ורכבת הקרחון ביום אחד ממילאנו

רכבת ברנינה ורכבת הקרחון ביום אחד ממילאנו

רכבת ברנינה ורכבת הקרחון ביום אחד ממילאנו credit to viator.com

עזרה עם תכנון המסלול בברנינה אקספרס?

רכבת ברנינה ורכבת הקרחון ביום אחד ממילאנו

רכבת ברנינה ורכבת הקרחון ביום אחד ממילאנו – חוויה אלפינית של פעם בחיים

יש טיולים שמשאירים אתכם עם אלבום תמונות יפה, ויש כאלה שמשאירים אתכם חסרי מילים. השילוב בין רכבת ברנינה (Bernina Express) ורכבת הקרחון (Glacier Express) ביום אחד בלבד ממילאנו שייך בוודאות לסוג השני. זהו מסע שכולו קסם – מסע בין הרים מושלגים, אגמים צלולים, גשרים אגדיים ונופים ששום מצלמה לא באמת מצליחה להעביר.

שתי הרכבות נחשבות לפלאי הנדסה של ממש, כאלה שחצו הרים בלתי אפשריים ושמרו על פשטות שווייצרית מושלמת. רכבת ברנינה, המקשרת בין טיראנו (Tirano) לסנט מוריץ (St. Moritz), היא אחת מחוויות הנסיעה המרהיבות באירופה. רכבת הקרחון, שמחברת בין סנט מוריץ לצרמט (Zermatt), משלימה את הסיפור עם נופים דרמטיים ופסגות של יותר מ־4000 מטרים. לחוות את שתיהן ביום אחד בלבד – זו הרפתקה ייחודית שדורשת תכנון, סבלנות, ואהבה גדולה לנופים ולמסעות איטיים שמספרים סיפור.

המסלול ממילאנו – מהעיר הגדולה לפסגות האלפים

היום מתחיל במוקדם בבוקר בתחנת הרכבת המרכזית של מילאנו (Milano Centrale). רכבת אזורית רגילה תוביל אתכם בתוך כשעתיים וחצי אל העיירה טיראנו, שנמצאת בדיוק בגבול בין איטליה לשוויץ. כבר כאן מרגישים בשינוי באווירה – מבתי האבן של לומברדיה אל אוויר ההרים הקריר שמבשר את העלייה הגדולה.

בטיראנו מחכה לכם רכבת ברנינה – קרונות אדומים בוהקים, חלונות פנורמיים ענקיים ומושבים נוחים במיוחד. ברגע שהרכבת מתחילה לטפס, אתם נכנסים לעולם אחר. המסלול מתפתל על פני 122 קילומטרים בלבד, אך בכל רגע הוא חושף מראות חדשים. הנוף משתנה בקצב מסחרר – כרמים ירוקים הופכים ליערות אלפיים, ולאט־לאט האוויר מתמלא בקרירות ובשקט שלא קיים בשום מקום אחר.

אחד הרגעים הבלתי נשכחים הוא המעבר מעל גשר ברוסיו (Brusio Spiral Viaduct) – לולאה הנדסית מושלמת שמאפשרת לרכבת לטפס גובה חד מבלי להעמיס על המסילה. זהו אחד המקומות המצולמים ביותר בשווייץ, ורבים מהנוסעים מצמידים את פניהם לחלון כדי לתפוס את התמונה המפורסמת בזמן אמת.

דרך הקרחונים והאגמים – לבו של מסלול ברנינה

ככל שהרכבת מתקדמת, הנוף הופך דרמטי יותר. אגם פוסקיאבו (Lago di Poschiavo) מציץ בצבע כחול־טורקיז עז, ומאחוריו נראים פסגות הרי האלפים באופק. ככל שמטפסים לגובה של מעל 2000 מטרים, השלג הופך קבוע גם בעונות המעבר. במעבר ברנינה (Bernina Pass) תראו את אגם ביאנקו (Lago Bianco), שמימיו החלביים־בהירים נובעים מקרחוני ההרים שמסביב, ואת קרחון דיאבולצה (Diavolezza Glacier) העצום והמרהיב.

באזור זה הרכבת מאטה את מהירותה כדי לאפשר לנוסעים ליהנות מהמראה. הקרונות שקטים מאוד, והנוף כל כך עוצר נשימה שהשקט כמעט מתבקש. כל פיתול חושף מראה אחר – מפלים נסתרים, כפרים קטנים עם גגות רעפים אדומים, וגשרים גבוהים שמעניקים תחושת ריחוף באוויר.

לאחר כשלוש שעות נסיעה מגיעים לסנט מוריץ, אחד המקומות האלגנטיים ביותר בשווייץ. העיירה נחה סביב אגם ציורי ומוקפת פסגות מושלגות. כאן אפשר לעצור לשעה קלה – לשתות שוקו חם בבית קפה עם נוף לאגם, או לטייל מעט ברחובות האלגנטיים מלאי הבוטיקים.

Powered by GetYourGuide

מהסנט מוריץ אל רכבת הקרחון – המשך המסע

לאחר מנוחה קצרה, מתחיל החלק השני של היום – קטע נסיעה ברכבת הקרחון, Glacier Express. מדובר באחת הרכבות היוקרתיות בעולם, עם חלונות ענקיים מהתקרה עד הרצפה, שירות מושלם ונוחות נדירה. גם אם לא נוסעים את כל המסלול המלא עד צרמט, מספיק לחוות קטע קצר כדי להבין מדוע היא נחשבת לאייקון שווייצרי.

הרכבת ממשיכה צפונה דרך פסגות מושלגות, גשרים עצומים ועמקים עמוקים, כשבכל כמה דקות הנוף משתנה בין יערות כהים לבין קירות סלע מחודדים. היא נעה לאט יחסית – רק 35 קמ"ש בממוצע – כדי שתוכלו להתרשם מהיופי הנדיר שמחוץ לחלון.

בחורף הכל עטוף לבן – הרים, עצים, גגות הבתים, אפילו הנהרות שנראים כמו רצועות קרח נוצצות. בקיץ הנוף ירוק וחי, והקרחונים מרחוק מזכירים כמה עוצמתי הטבע. השילוב בין שתי הרכבות באותו יום מאפשר לכם לראות שני צדדים שונים של האלפים – אחד דרמטי וצבעוני, והשני קפוא ונקי כמו מתוך גלויה.

משך הנסיעה ותכנון נכון של היום

השילוב בין שתי הרכבות ביום אחד דורש תכנון מוקדם ולוחות זמנים מדויקים. בדרך כלל, יציאה ממילאנו בבוקר מוקדם – סביב השעה 6:00 – מאפשרת להגיע לטיראנו בזמן כדי לעלות על רכבת ברנינה היוצאת בסביבות 8:30. הנסיעה עד סנט מוריץ אורכת כשלוש שעות, ולאחר עצירה קצרה ניתן להמשיך באחת מהרכבות המקומיות של Glacier Express בקטע צפוני עד לנדקווארט (Landquart) או דאבוס (Davos). משם ניתן לחזור באותו יום למילאנו, לרוב דרך ציר לוגאנו (Lugano) או בציר מהיר דרך ציריך.

מדובר ביום אינטנסיבי, אך מתואם היטב. אם מזמינים טיול מאורגן דרך ספק רשמי, כל החיבורים נעשים באופן חלק – כולל ההעברות, זמני ההמתנה והכרטיסים מראש. למי שמעדיף לתכנן לבד, מומלץ לבדוק היטב את לוחות הזמנים באתר הרכבות השווייצרי (SBB) או באתרים של Bernina Express ו-Glacier Express.

כרטיסים משולבים – חסכון בזמן ובכיס

הדרך הנוחה ביותר ליהנות מהחוויה הזו היא באמצעות כרטיס משולב שמכסה את שתי הרכבות, כולל נסיעה הלוך ושוב ממילאנו. כרטיסים כאלה זמינים אצל ספקים בינלאומיים וכוללים לעיתים גם מדריך דובר אנגלית, הסברים על המסלול והעברות בין התחנות.

מי שמעדיף לטייל עצמאית יכול לרכוש כרטיסים נפרדים, אך חשוב לדעת שהמקומות ברכבות הללו מוגבלים מאוד – במיוחד בקיץ ובחגים. הזמנה מראש הכרחית כדי להבטיח מקומות בחלונות הפנורמיים, שכן הם נתפסים במהירות. בנוסף, מומלץ להדפיס את הכרטיסים מראש או לשמור גרסה דיגיטלית בתוקף, שכן יש ביקורות כרטיסים במהלך הדרך.

תנאי מזג אוויר ונוף משתנה לפי עונה

אחד הדברים המיוחדים במסלול הזה הוא העובדה שכל עונה מציגה נוף שונה לגמרי. בקיץ תראו קרחונים מרחוק על רקע שמיים כחולים, עם כרי דשא ירוקים וכפרים תוססים. בסתיו הכול נצבע בצהוב וכתום, באביב ההרים מתכסים בפריחה, ובחורף זו כבר חוויה של אגדה – הכל לבן, השמיים נמוכים והשלג נוגע בחלון.

גם הטמפרטורות משתנות בצורה קיצונית. במילאנו תוכלו לצאת עם מעיל קל, אך במעבר ברנינה הטמפרטורה עלולה לרדת לאפס מעלות גם באוגוסט. לכן חשוב להצטייד בבגדים חמים, צעיף, וכובע, גם אם אתם מטיילים ביום קיץ שמשי.

למי מתאים המסלול

השילוב בין רכבת ברנינה ורכבת הקרחון מתאים למגוון רחב של מטיילים. זוגות נהנים מהחוויה הרומנטית והנופים האלפיניים, צלמים מוצאים כאן מאות זוויות לצילום מושלם, ומשפחות נהנות מחוויית נסיעה בטוחה ונעימה שגם ילדים מתלהבים ממנה. אין צורך במאמץ פיזי, רק להישען לאחור, להביט מהחלון וליהנות מהדרך.

גם מטיילים בודדים מוצאים במסע הזה שלווה נדירה – תחושה של חיבור לטבע וניתוק מהשגרה. לא מדובר רק בנסיעה ברכבת, אלא במין מדיטציה איטית בתוך היופי הטהור של ההרים.

עצירה בסנט מוריץ ולינה באלפים

למי שמעוניין להפוך את המסע לפחות אינטנסיבי, מומלץ ללון לילה אחד בסנט מוריץ. העיר מציעה מלונות מפוארים לצד גסטהאוסים קטנים עם נוף ישיר לאגם. בערב אפשר לשוטט בטיילת, לטעום פונדו גבינות אמיתי, או פשוט לשבת מול הנוף ולראות את האורות משתקפים במים. למחרת אפשר להמשיך את המסע ברוגע או לחזור למילאנו בנחת.

אפשרות נוספת היא לינה בעמק פוסקיאבו, בעיירות הקטנות שלאורך המסלול – שם המחירים נוחים יותר והאווירה מקומית יותר. מטיילים רבים בוחרים בכך כדי ליהנות ממסלול רגוע ומרחבים ריקים ממטיילים.

חוויית החיים על פסי הברזל

רכבת ברנינה ורכבת הקרחון הן הרבה יותר מאמצעי תחבורה. הן סמל לשאיפה של האדם לכבוש את ההרים מבלי לפגוע בהם. כל גשר, כל מנהרה וכל סיבוב במסלול נבנו מתוך הערכה לטבע ולא מתוך רצון לשנות אותו. זו אחת הסיבות שהמסלול של רכבת ברנינה נכנס לרשימת אתרי המורשת של אונסק"ו – הוא מוכיח שאפשר לשלב בין טכנולוגיה, נוחות ונופים פראיים בהרמוניה מושלמת.

כשמסיימים את היום וחוזרים למילאנו, התחושה היא של מסע בזמן. התחלתם בעיר סואנת, חלפתם דרך פסגות נצחיות, ראיתם קרחונים אמיתיים וחזרתם לעיר האיטלקית הקוסמופוליטית. זהו יום שמזקק את המיטב של אירופה – תרבות, נוף, דיוק, ותחושת פלא מתמדת.

לסיום – איך להזמין ולהתכונן

את החוויה ניתן להזמין מראש אונליין דרך ספקים מוסמכים, ביניהם גם Viator, שמציעים מסלול יומי מלא ממילאנו עם העברות מסודרות. ההזמנה מראש מבטיחה זמינות במקומות הטובים ביותר ברכבת, ומאפשרת ליהנות מהיום ללא דאגות.

אם תבחרו לשלב בין רכבת ברנינה לרכבת הקרחון ביום אחד בלבד, תגלו ששוויץ היא לא רק מדינה – היא חוויה של יופי מדויק, שלווה בלתי נגמרת ונוף שאי אפשר לשכוח.

שאלות נפוצות על רכבת ברנינה ורכבת הקרחון ביום אחד ממילאנו

כן. יוצאים מוקדם ממילאנו, נוסעים לטיראנו (Tirano), משם עולים על רכבת ברנינה (Bernina Express) לסנט מוריץ (St. Moritz), ומשם ממשיכים בקטע קצר של רכבת הקרחון (Glacier Express). זה יום מלא אך מתואם היטב.

כ-11-13 שעות כולל הלוך ושוב ממילאנו. רכבת ברנינה נמשכת כ-3 שעות, וקטע רכבת הקרחון כשעתיים.

הקיץ מתאים לנופים ירוקים ואגמים, החורף לקרחונים ושלג. האביב והסתיו מציעים מזג אוויר נעים וצבעים ייחודיים.

בהחלט. הביקוש גבוה מאוד, במיוחד בעונות התיירות. מומלץ להזמין שבועות מראש כדי להבטיח מקום בחלון הפנורמי.

כן. ניתן להזמין כרטיס משולב לשתי הרכבות כולל הלוך-ושוב ממילאנו. חלק מהחבילות כוללות גם מדריך והעברות.

טיראנו, פוסקיאבו (Poschiavo), דיאבולצה (Diavolezza) וסנט מוריץ. כל אחת מציעה נקודות תצפית ונופים אלפיניים מרהיבים.

כן. הנסיעה נוחה ובטוחה, והנוף משתנה כל הזמן – חוויה מושלמת גם לילדים.

בין 150-250 אירו לאדם, בהתאם לעונה, למחלקה ולסוג השירות (עצמאי או מאורגן).

אפשר לתכנן לבד, אך סיור מאורגן חוסך לוגיסטיקה ומבטיח תיאום מלא בין שתי הרכבות.

רכבת ברנינה קצרה ודרמטית יותר עם עליות חדות ונופים קרחוניים; רכבת הקרחון ארוכה ויוקרתית עם קצב איטי ונוף רחב.

לחזור למשהו ספציפי?
 
Powered by GetYourGuide
error: Content is protected !!